Garantie
SC SMART-CAR INVEST SRL, acordă cumpărătorului o garanție legală/comercială în condițiile prezentului certificat de garanție, fără a limita sau elimina drepturile consumatorului în conformitate cu OUG 140/2021 ce transpune Directiva (UE) 2019/771.SC
SMART-CAR INVEST SRL garantează aplicarea de măsuri corective, fără costuri, în caz de neconformitate a bunurilor și că aceste măsuri nu afectează garanția acordată
GARANȚIE COMERCIALĂ 2 ani
Durata medie de utilizare a produsului este de 5 ani dacă se utilizează conform specificațiilor pentru uz gospodăresc și sunt evitate solicitările excesive specifice utilizării industriale.
SMART-CAR INVEST SRL, în condițiile prezentului certificat de garanție, acordă cumpărătorului o garanție comercială de 2 ani de la livrarea produsului.
GARANȚIE DE CONFORMITATE LEGALĂ 2 ani În conformitate cu OUG. nr. 140/2021 pentru transpunerea Directivei (UE) 2019/771 Perioada de garanție legală de conformitate este de 2 ani de la livrarea produsului. Această garanție legală este acordată astfel:
- CONSUMATORI: persoana fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care actionează în scopuri din afara activităților comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale) și este de 2 ani de la data livrării.
- persoana fizica sau grup de persoane fizice constituite in asociatii, care actionează în scopuri din afara activitatilor comerciale, industriale sau de producție, artizanale ori liberale)și este de 2 ani de la data livrării.
- PROFESIONIȘTI: pentru persoane fizice autorizate, persoane juridice sau alte forme de organizare termenul de garanțieeste de 1 an de la data livrarii.
REMEDII (incluse în garanţia legală de conformitate)
Firma SMART-CAR INVEST SRL garantează toate drepturile legale prevăzute de OUG nr.140/2021 în beneficiul consumatorilor cu privire la garanția legală de conformitate. Dispozițiile prezentului certificat de garanție legală de conformitate se completează, în mod corespunzător, cu dispozițiile OUG nr.140/2021. Măsurile corective în caz de neconformitate:
- În caz de neconformitate, consumatorul are dreptul de a beneficia de aducerea în conformitate a bunurilor, de a beneficia de o reducere proporțională a prețului sau de a obține încetarea contractului, în condițiile legii.
- Pentru ca bunurile să fie aduse în conformitate, consumatorul poate opta între reparație și înlocuire, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vînzătorului costuri care ar fi disproporționate, luînd în considerare toate circumstanțele (exemplu valoarea bunurilor în cazul în care nu ar fi existat neconformitatea, gravitatea neconformității sau dacă măsura corectivă alternativă ar putea fi executată fără vreun inconvenient semnificativă pentru consumator.
- Consumatorii pot să opteze pentru o anumită măsurată corectivă în cazul în care neconformitatea bunurilor este constantă la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 zile calendaristice.
- Instalarea incorectă a bunurilor: Orice neconformitate cauzată de instalarea incorectă a bunurilor este considerată ca reprezentînd o neconformitate a bunurilor în una din următoarele situații:
- Instalarea face parte din contractul de vînzare și a fost realizată de vînzător sau sub răspunderea vînzătorului;• Instalarea, destinată să fie realizată de consumator, a fost realizată de acesta și instalarea incorectă s-a datorat unor erori din instrucțiunile de instalare furnizate de vînzător
Sarcina probei de neconformitate:
- Orice neconformitate care este constatată în termen de un an de la data la care bunurile au fost livrate este prezumată a fi existat deja în momentul livrării bunurilor, pînă la proba contrarie sau cu excepția cazului în care această prezumție este incompatibilă cu natura bunurilor sau cu natura neconformității.
Remedierea bunurilor prin reparaţie:
- În cazul în care neconformitatea este remediată prin reparație, termenele se prelungesc cu timpul de nefuncționare a bunului, din momentul la care a fost adusă la cunoștința vînzătorului lipsa de conformitate pînă la predarea efectivă a bunului în stare de utilizare normală către consumator.
Remedierea bunurilor prin înlocuire:
- În cazul în care neconformitatea este remediată prin înlocuire, pentru bunurile care înlocuiesc bunurile neconforme, termenele legale de garanţie pentru produsul înlocuit încep să curgă de la data înlocuirii cu noul produs. Reducerea prețului și încetarea contractului: Consumatorul are dreptul fie să obţină o reducere proporţională a preţului în conformitate cu legea, fie să obţină încetarea contractului de vînzare în condiţiile legii, în oricare dintre următoarele cazuri:
- Vînzătorul nu a finalizat reparaţia sau înlocuirea sau, după caz, nu a finalizat reparaţia sau înlocuirea potrivit prevederilor legii sau vînzătorul a refuzat să aducă în conformitate bunurile potrivit prevederilor legii;
- Se constată o neconformitate, în pofida eforturilor vînzătorului de a o remedia;
- Neconformitatea este de o asemenea gravitate încît justifică o reducere de preț sau dreptul la încetarea imediată a contractului de vînzare;
- Vînzătorul a declarat că nu va aduce bunurile în conformitate într-un termen rezonabil sau fără inconveniente semnificative pentru consumator ori acest lucru reiese clar din circumstanțele cazului. Consumatorul are dreptul de a suspenda plata unei părţi restante din preţul bunurilor sau a unei părţi a acesteia pînă în momentul în care vînzătorul îşi va fi îndeplinit obligaţiile care îi revin în temeiul legii. Reducerea de preț este proporțională cu diminuarea valorii bunurilor primite de consumator în comparațiecu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate.
ÎNCETAREA CONTRACTULUI:
- Nu poate fi solicitată dacă vînzătorul dovedește că neconformitatea este minoră;
- Poate fi solicitată pentru totalitatea bunurilor achiziţionate și livrate, deși motivul de încetare vizează doar anumite bunuri, în cazul în care consumatorului nu i se poate pretinde în mod rezonabil să accepte să păstreze numai bunurile conforme;
- Determină obligaţia consumatorului de a returna vînzătorului bunurile, pe cheltuiala vînzătorului;
- Determină obligaţia vînzătorului de a rambursa consumatorului preţul plătit pentru bunuri la primirea bunurilor sau a unei dovezi prezentate de consumator că bunurile au fost returnate;
- Vînzătorul va folosi aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării. Garanţia legală pentru viciu ascuns este aplicabilă în condiţiile legii, conform OG nr. 21/1992 (revizia 2) privind protecţia consumatorului, OUG nr. 140/2021 şi Codului Civil. Viciul ascuns reprezintă deficienţa calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscută şi nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obişnuite de verificare.
Garanție pentru prelate achiziționate online – Ce trebuie să știi
Toate prelatele achiziționate prin intermediul magazinului nostru online beneficiază de garanția legală de conformitate de 2 ani, conform OUG nr. 140/2021. Aceasta acoperă orice defect de fabricație sau neconformitate față de descrierea produsului.
Condiții pentru acordarea garanției:
- Produsul prezintă defecte de fabricație sau nu corespunde descrierii de pe site
- Prelata a fost utilizată conform instrucțiunilor și în condiții normale de exploatare
- Reclamația este însoțită de dovada achiziției (factură, bon fiscal, număr comandă)
- Defectul este sesizat și comunicat în termen rezonabil de la apariție
- Produsul nu a fost modificat, tăiat, perforat sau expus la condiții extreme (ex. furtuni, temperaturi peste limitele admise)
Ce acoperă garanția:
- Repararea sau înlocuirea produsului fără costuri suplimentare
- Rambursarea parțială sau integrală, dacă repararea sau înlocuirea nu sunt posibile
- Asistență tehnică pentru identificarea și soluționarea problemei
Situații în care garanția nu se aplică pentru prelate
Pentru a asigura transparență și o experiență corectă, te informăm că garanția nu se acordă în următoarele cazuri:
- Utilizare necorespunzătoare: Prelata a fost montată sau folosită în mod incorect, contrar instrucțiunilor furnizate.
- Expunere la condiții extreme: Deteriorări cauzate de fenomene meteo severe (furtuni, grindină, zăpadă abundentă, temperaturi extreme) care depășesc specificațiile produsului.
- Modificări sau intervenții: Prelata a fost tăiată, perforată, vopsită sau modificată după achiziție.
- Uzură normală: Degradarea naturală a materialului în timp, cum ar fi decolorarea, uzura mecanică sau pierderea elasticității.
- Accidente sau daune mecanice: Ruperea cauzată de obiecte ascuțite, greutăți excesive sau impacturi.
- Produse personalizate: Prelate realizate la comandă, conform specificațiilor clientului, nu beneficiază de garanție decât dacă defectul este de fabricație.
- Lipsa documentelor: Reclamațiile fără dovada achiziției (factură sau bon fiscal) nu pot fi procesate.
Notă: Garanția legală de conformitate de 2 ani se aplică doar în cazul în care produsul prezintă defecte de fabricație sau nu corespunde descrierii de pe site.
Nerespectarea acestor condiţii face ca produsul să fie scos din garanţie.
Solutionarea garantiilor dureaza 15 zile de la primirea coletului de catre noi.
Operatiunile de service in perioada de garantie nu includ cheltuielile de expediere de la client la centrul de service si inapoi;
Daca service-ul constata ca produsele sunt deteriorate sau modificate de catre client, clientul seobliga sa achite contravalorea serviciului de constatare cat si reparatiile in cazul in care este deacord cu acestea.
Drepturile consumatorului sunt cele prevăzute în OUG nr. 140/2021 și OG 21/1992 (republicată). În cadrul acestui proces, SC SMART-CAR INVEST SRL vă prelucrează datele cu caracter personal, cu respectarea legilor aplicabile privind confidențialitatea și protecția datelor - www.atelierprelate.ro